Sydney en omgeving - Reisverslag uit Sydney, Australië van Michel Hofstra - WaarBenJij.nu Sydney en omgeving - Reisverslag uit Sydney, Australië van Michel Hofstra - WaarBenJij.nu

Sydney en omgeving

Door: Michel

Blijf op de hoogte en volg Michel

11 Juli 2014 | Australië, Sydney

Op 24 juni is de reis begonnen naar Sydney en het uiteindelijke doel Nieuw Zeeland waar ik op het melkveebedrijf van de familie Brok kom te werken. De familie Brok heeft een melkveebedrijf van ongeveer 450 koeien met een 60 stand roterende melkstal en 120 hectare land. Maar hier vertel ik later als ik daar ben aangekomen nog wel weer meer over.

Na een lange reis van in totaal zo’n 24 uur, eerst een dikke week Sydney en omgeving ontdekken. De eerste dag direct maar de Sydney tower op. Dit gebouw is 285 meter hoog en heeft een heel mooi uitzicht over heel sydney. Dit was dus een mooi begin om te zien waar ik de aankomende week moest gaan kijken. Na de Sydney Tower wat rondgelopen en de oudste cathedraal van Australie bekeken, de St Marie Cathedraal. Daarna veder gelopen naar de Royal botanical garden waar veel Barry’s bezig waren met bootcamptrainingen ;). Ze waren er ook druk aan het voetballen, hier was ik natuurlijk niet zo van onder de indruk. De uitslag die Nederland had behaald op het WK tegen Australie bleek mijn technische kijk op voetbal dan ook te bevestigen ;). Vlakbij De garden stond het mooie Opera House waar ik een tour heb gedaan. Erg mooi om te zien en te ontdekken hoe dit is gebouwd. Hiera weer wat rondgelopen en naar straat entertainer staan kijken. En ja hoor, meneer wordt uit ongeveer 100 mensen aangewezen om deze beste man te helpen :).

Vogende dag naar het Olympisch Park geweest, was even uitvinden hoe er te komen met de trein. Maar gelukt. Was er ontzettend groot. Veel te groot om alles lopend te bekijken. Nu alleen het hoofdstadion en paar omliggende stadions bekeken. In het het ANZ stadium (hoofdstadion) een tour gedaan. Tijdens de Olympische Spelen konden hier 110.000 mensen in, nu nog 86.0000. Hierna doorgereisd naar Cabramatta, ook wel Little Asia genoemd, hier weer wat rondgelopen en weer terug naar het Hostel.

Vandaag naar Manly Beach gegaan, dit was leuker dan Bondi Beach waar ik het eind van de week nog naar toe ben geweest. In Manly een rugby wedstrijd van het plaatselijk ”VWC” bekeken. Volgens mij was het een wedstrijd tegen “Blankenham” want ze hadden dik gewonnen ;). S’avonds in het donker terug met de ferry, was een mooi uitzicht op Sydney Harbour Bridge en Opera House.

Op naar de Bleu mountains vandaag, hadden een leuke tourgids en een klein groepje van 7 waarvan 6 nationaliteiten. Gids legde veel uit over de Aboriginals en hoe ze vroeger leefden en aan hun voedsel kwamen. Het was wel erg winderig en koud maar dat kon de pret niet drukken. In de Bleu Mountains gewandeld en natuurlijk de 3 gesusters bekeken. Hierna naar een ander Hostel in Katoomba gebracht waar ik een nacht zou overnachten. Hier kreeg ik een bed aangewezen, lig je lang en breed bijna te pitten wordt ik uit mijn bed gekikt omdat ik op zijn bed zou liggen haha. Nou vooruit, maar ander bed gepakt... Volgende dag naar de Jenolan Caves gegaan maar s’nacht natuurlijk Nederland-Mexico gekeken samen met Asiatisch meisje. Jenolan Caves zijn een soort druipsteen grotten die miljoenen jaren oud zijn. Hier een tour gehad door de Cave.

Ik had nu zo’n beetje alles gezien wat ik op lijstje had staan, dus laatste dagen in Sydney nog wat rondgelopen en een keer op stap geweest met mijn kamergenoten.

  • 11 Juli 2014 - 11:39

    Barry:

    Passeerde ik toch zomaar weer even je gedachten hè ;-p
    Maar leuke belevenissen kerel. Je maakt toch wat mee als je zo alleen aan het reizen bent. Inmiddels zit je natuurlijk al in nieuw Zeeland dus ik ben benieuwd naar je verdere verhalen. Veel plezier in ieder geval!!


  • 11 Juli 2014 - 12:19

    Trijntje:

    Hee Michel! Leuk iets over je belevenissen te lezen man. Je kunt nog altijd schrijver worden... ;-) Het klinkt allemaal erg mooi en ben benieuwd naar je verdere verhalen en je belevenissen op de boerderij. Geniet er allemaal van en tot je volgende verhaal! Groetjes Trijntje

  • 11 Juli 2014 - 14:24

    Gerdi:

    Heey Mich! Super leuk om zo je eerste verhalen vanuit Sydney te lezen en het verbaast me niks dat jij er als assistent entertainer uitgekozen wordt. ;-) Heel veel plezier bij part 2: NZ! Groetjes Gerdi

  • 12 Juli 2014 - 10:25

    Thijs En Geke:

    Hee Kerel! Na veel kijken op je site en ja hoor een bericht van jouw. Wat heb je al veel gezien man super gaaf allemaal! We kijken al weer uit naar je volgende verhaal. Hebben al een foto gezien van Lisette van je auto. Heel veel plezier met je verdere belevenissen en dat je lekker kunt slapen in je auto!!
    Liefs Thijs en Geke

  • 12 Juli 2014 - 11:57

    Rogier En Jessica:

    Hey Mate!
    Wat al weer een belevenissen! super leuk om al te zien wat je gedaan en gezien hebt.
    We blijven je natuurlijk volgen en contacten.
    Inmiddels al in Nieuw zeeland bij Patricia en Ben ;) te wachten op auto onderdelen;) we zijn benieuwd wat voor karretje het is geworden, en hoe je je reis daar gaat beleven en voort zetten!
    Groetjes aan Patries en Ben.

    Hele dikke knuffel Rogier en Jessica

  • 15 Juli 2014 - 19:57

    Marianne:


    Hey Mich! Je hebt al veel leuke gebouwen en parken gezien, ja nu je er toch bent.......!Kun je net zo goed de bezienswaardigheden meenemen.
    Lisette stuurde de foto's van je auto mee, ziet er goed uit zeg, vooral met dat velletje van een kalfje, zal wel lekker liggen.

    Blijf vooral lekker genieten van je magnifieke trip, velen zullen jaloers zijn, jij hebt het toch maar geflikt om je droom te gaan verwezenlijken.

    Liefs, Marianne



  • 22 Juli 2014 - 13:59

    André En Sriani:

    Hi Mich,

    Eindelijk even een reactie, maar ach je kent het wel hé:)
    Gelukkig al even via de whatsapp gesproken maar gaaf zeg wat je al hebt beleefd. Tijd vliegt hé..
    We zijn benieuwd naar je nieuwe verslag en nu over NZ, fijn om nog even NL te kletsen met vrienden van Rogier en Jess.

    Op naar het volgende avondtuur. Have fun mate!

    lieve groetjes Dré en Sri

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Michel

Nieuw-Zeeland

Actief sinds 18 Juni 2014
Verslag gelezen: 745
Totaal aantal bezoekers 4989

Voorgaande reizen:

23 Juni 2014 - 09 Januari 2015

Nieuw Zeeland

04 Augustus 2014 - 04 Augustus 2014

NZ

Landen bezocht: